Baigiantis metams, verslo įmonės ne tik įsigilina į įmonės balanso skaičiukus, bylojančius kaip sekėsi darbuotis, bet ir įvertina ne mažiau reikšmingus dalykus: įgytą patirtį, įveiktus iššūkius, įgyvendintas idėjas. O jeigu dar tie metai įmonės gyvenime – jubiliejiniai! „Kėdžių centrui“ 2013 metai buvo dešimti įdomios ir sėkmingos veiklos metai. Apie svarbiausius „Kėdžių centro“ raidos etapus pasakoja UAB „Vildika“, kuriai priklauso „Kėdžių centro“ salonas Vilniuje, savininkas Robertas Lazauskas.
Puikus gyvenimas ir be strategijos
1996 metais Vilniuje įsikūrusi UAB „Vildika“ prekiavo metaliniais ir mediniais biuro baldais. 2003 metais šalia „Vildikos“ atsilaisvinus tinkamoms prekybos patalpoms, gimė idėja praplėsti turimą biuro baldų asortimentą susijusiomis prekėmis – kėdėmis. Buvo atidarytas pirmasis „Kėdžių centro“ salonas Vilniuje. „Kėdžių centro“ veiklos pradžia pasižymėjo gaivališkumu ir laikmečio nulemta sėkme.
Kėdžių, kurios buvo įsigyjamos net iš 40 – ties tiekėjų, asortimentas buvo gana chaotiškas, į biuro ir namų kėdžių segmentų proporcijas niekas perdaug nesigilino. Pirkėjams mažai rūpėjo kėdžių kilmė, funkcionalumas ir ergonomiškumas, todėl jie šlavė iš salono viską, ką rasdavo. Nenuostabu, kad kėdžių pardavimų apyvarta šoktelėjo nuo šimtų tūkstančių iki milijonų litų per metus.
„Auksinį“ prekybai laikotarpį nutraukė 2007 metais prasidėjusi pasaulinė ekonominė krizė, privertusi visus verslo subjektus rimtai pasitikrinti sukurto verslo pamatų stiprumą.
Darbo kėdžių ekspertai
2007-2009 metai „Kėdžių centrui“ buvo nelengvi, bet labai reikšmingi. Vis dar krizinė aplinka buvo verslui nedraugiška, žmonėms labai svarbi buvo prekės kaina, todėl jie dairėsi akcijinių prekių, kėdžių rinkoje daugėjo žaidėjų.
Važinėjant į baldų parodas, gilinantis į pasaulinę patirtį, tapo akivaizdu, kad gaivališkas prekybos formas būtina įstatyti į griežtus strategijos rėmus. Buvo nuspręsta ne pataikauti krizei ir taikytis prie jos, siūlant pigiausias, bet anaiptol ne pačias patogiausias kėdes, bet gyventi ateitimi, tikint kad sąžiningiausia klientui siūlyti tai, kas turi vertę, kas saugo jo sveikatą – patogias, funkcionalias ir ergonomiškas kėdes.
Tiekėjų skaičius sumažintas iki 6, atidžiai atrinkus juos pagal patikimumą, gaminamų kėdžių kokybę, prekių pristatymo terminus.
Kitas svarbus aspektas – sustiprintas bendradarbiavimas su išskirtines prekybos teises „Vildikai“ suteikusia Vokietijos kėdžių gamintoja „Topstar“. Vokiečiai garsėja inžineriniu mąstymu, gaminių kokybe ir patikimumu. Išplėstas vokiškų kėdžių asortimentas salone buvo labai pasiteisinęs sprendimas. Vokiškų kėdžių pardavimai kasmet augo po 30 -70 proc. O šiais metais, lyginant su praėjusiais, pasiekė rekordinį 90 proc. augimą. Pirkėjai įvertino kėdžių kokybę, „Kėdžių centro“ darbuotojų profesionalumą ir nuoširdumą, siūlant jiems tai, kas geriausia. Vokiškų „Topstar“ kėdžių pardavimai pastaraisiais metais sudarė daugiau nei pusę visų kėdžių pardavimų.
Be kruopštaus tiekėjų pasirinkimo, šiame veiklos etape buvo labai svarbu peržiūrėti asortimentą. Didžiausias dėmesys skirtas biuro kėdėms, jos buvo atsirenkamos ne pagal dizainerio vardo garsumą ar mažą kainą, bet atsižvelgiant į kėdžių funkcionalumą, kokybę ir ergonomiškumą. „Kėdžių centro“ darbuotojai stengėsi, kad kiekvienas atėjęs į saloną klientas rastų čia savo kėdę, todėl nuolat gilino savo profesines žinias.
Vienas ne mažiau svarbių strateginių tikslų, buvo ir „Kėdžių centro“ plėtra, todėl 2007 metais atidarytas salonas Klaipėdoje.
„Kėdžių centras“ šiame raidos etape labai sustiprino savo, kaip darbo kėdžių eksperto, įvaizdį ir pasiruošė sekančio etapo naujam kokybiniam šuoliui.
Misija – sveikesnė žmonių sėdėsena
Į 2010 metus „Kėdžių centras“ įžengė su aiškia savo misija – rūpintis sveikesne žmonių sėdėsena.
Klientai, vis dažniau ieškantys kuo ergonomiškesnių kėdžių, žmonių sveikatos būklė, kai kas trečias žmogus, kenčia nuo nugaros skausmų, lėmė, kad į „Kėdžių centrą“ atkeliavo vokiečių gamintojo „Topstar“ unikalios „Sitness“ serijos kėdės. Įmonė „Topstar“, būdama viena iš inovatyviausių kėdžių gamintojų Vokietijoje, jau seniai atkreipė dėmesį į sveikesnę žmonių sėdėseną, todėl, bendradarbiaudama su medicinos įstaigomis, sukūrė unikalų, Europoje patentuotą mechanizmą Body Balance Tec, kuris integruojamas į visas „Sitness“ serijos kėdes ir kuris leidžia sėdėti sveikiau. Sėdint tokioje kėdėje, raumenys, darydami mikrojudesius, mankštinasi, nesustingsta – taip išvengiama nugaros skausmų, nes ilgą laiką įsitempę raumenys ir yra to skausmo priežastis.
Suteikiant klientams kuo daugiau informacijos apie šias puikias kėdes, buvo glaudžiai bendradarbiaujama su „Topstar“, rengiant akcijas, skleidžiant informaciją populiariais media kanalais. Kėdes „Lady Sitness“ ir „Lady Sitness Deluxe“ išbandė ir klientams, turintiems nugaros problemų, rekomendavo Lietuvos Neurochirurgų draugija. Todėl džiaugiamės, kad tokių kėdžių žmonėms reikia, nes minėtų kėdžių ir vienos populiariausių Vokietijoje – kėdės „Sitness 15“ pardavimai šoktelėjo iki 10 kartų. O 2013 metais „Sitness“ kėdžių pardavimai, lyginat su praėjusiais metais, išaugo net 200 proc.!
Stiprinant “Kėdžių centro”, kaip darbo kėdžių eksperto, įvaizdį, 2012 metais buvo atnaujintas vizualus “Kėdžių centro” įvaizdis: atnaujintas logotipas ir visi kiti su juo susiję elementai.
2012 metais buvo tęsiama ir “Kėdžių centro” plėtra – atidarytas naujas salonas Kaune.
2013 metai “Kėdžių centrui” buvo labai sėkmingi: didėjo kėdžių pardavimai, reikšmingai augo parduodamų ergonomiškų kėdžių dalis, bet didžiausia metų sėkmė yra klientų tikėjimas, kad “Kėdžių centrui” nuoširdžiai rūpi, kad žmonės sėdėtų sveikiau.